Veckans träningspass till er!

Måndag! Ett träningspass! Till er, att genomföra någon gång under veckan!

Veckans träningspass är ett tungt pass för underkropp och mage. Syftet är alltså styrka och framför allt muskeltillväxt för ben, säte och bål.

  • Uppvärmning: rörlighet för höfter, baksida lår och fotleder. Aktiveringsövningar för sätet i form av mång-reps höftlyft. Lättare uppvärmningsset av de två första övningarna.
  • Knäböj med skivstång på nacken, 8-12 reps x 3 set
  • Raka marklyft med skivstång, 8-12 x3
  • Utfallsgång med hantlar/kettlebells i händerna, 16-24 steg (8-12 steg per ben alltså) x3
  • Hängande benlyft (mage) 10-15 x3
  • Maghjulet 8-12 x3
  • Stående bålrotationer med skivstång 12-20 reps x3

Lycka till!

Glöm inte bort att fylla på med energi efter passet – t.ex. med ”Chocolate Banana Swirl” proteinpulver från BodyLab! Galet gött (tänk skumbanan), och ni har dessutom 15 % rabatt hela september med koden ”PTLisa”.

(I samarbete med BodyLab)

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras